Ostatnio widziałem wiele postów o ciężarówkach, które nie uruchamiają się, przerywają lub wyłączają się podczas jazdy. Większość z nich jest zwykle spowodowana awarią przekaźnika ECU lub w niektórych przypadkach awarią całej płyty IPDM.
IPDM = Intelligence Power Distribution Module
Objawy - było wiele różnych objawów, ale w sumie ciężarówka zwykle nie pracuje prawidłowo na biegu jałowym lub nawet nie można jej uruchomić.
-ciężarówka gaśnie podczas jazdy i nie można jej uruchomić
-przerywanie jakby nie dostawała gazu
-nierówna praca na biegu jałowym
-zazwyczaj brak kodów SES, ale może mieć kombinację innych migających lub świecących się kontrolek.
-czasami ciężarówka gaśnie, ale uruchamia się normalnie po kilku minutach/godzinach, a następnie ponownie gaśnie
-czasami ciężarówka kręci, ale nie uruchamia się, a następnie uruchamia się normalnie (wczesny objaw awarii IPDM)
-akumulator zwykle dobry, ponieważ miałem pełne światła w ciężarówce i wszystkie inne rzeczy działają
-Dodam więcej do listy objawów, gdy na nie natrafię
NascarJody jako pierwszy zamieścił post o zamianie przekaźnika ECU na przekaźnik świateł przeciwmgielnych.
Uwaga: to sposób na uruchomienie i nie jest to trwałe rozwiązanie.
Zobacz obrazek poniżej
Lokalizacja skrzynki IPDM pod maską i sposób jej demontażu
(nie musisz wyjmować IPDM ze skrzynki, ale musisz ją podnieść, aby uzyskać dostęp do dolnego rzędu przekaźników)
Po zamianie przekaźników i jeśli ciężarówka uruchomi się od razu, wiesz, że winny był przekaźnik ECU.
NAPRAWA - kilka opcji.
-Kup nowy przekaźnik ECU (jak powiedziałem wcześniej, zamiana przekaźnika nie jest trwałym rozwiązaniem, ponieważ przekaźnik świateł przeciwmgielnych nie miał "diody ochronnej", która chroni ECU przed skokiem napięcia.
-Dzięki TitanBlue za znalezienie źródła właściwych przekaźników, ale ponieważ są sprzedawane tylko w partiach po 50 sztuk
-Dziękuję RobKar za zamówienie i wysłanie przekaźników do potrzebujących.
Numer modelu przekaźnika: ACM33211
>>>Kup przekaźniki ECU od RobKar<<<
Nawet ci z was, którzy nigdy nie mieli tych problemów, nie byłoby złym pomysłem, aby mieć dodatkowy przekaźnik w ciężarówce.
Nawet z nową płytą IPDM mam kilka dodatkowych przekaźników w schowku.
-Kup nowy IPDM
-Jeśli wolisz kupić nowy IPDM zamiast tylko przekaźnika, numer części nowego, ulepszonego IPDM to 284B6-ZC00A
-Czytałem, że zamiana przekaźników nie pomogła, ale problemy zostały rozwiązane po zainstalowaniu nowego IPDM.
-Nowy IPDM kosztuje około 100 dolarów lub więcej, wymiana IPDM zajęła mi około 5 minut na podjeździe z prostym śrubokrętem płaskim
IPDM = Intelligence Power Distribution Module
Objawy - było wiele różnych objawów, ale w sumie ciężarówka zwykle nie pracuje prawidłowo na biegu jałowym lub nawet nie można jej uruchomić.
-ciężarówka gaśnie podczas jazdy i nie można jej uruchomić
-przerywanie jakby nie dostawała gazu
-nierówna praca na biegu jałowym
-zazwyczaj brak kodów SES, ale może mieć kombinację innych migających lub świecących się kontrolek.
-czasami ciężarówka gaśnie, ale uruchamia się normalnie po kilku minutach/godzinach, a następnie ponownie gaśnie
-czasami ciężarówka kręci, ale nie uruchamia się, a następnie uruchamia się normalnie (wczesny objaw awarii IPDM)
-akumulator zwykle dobry, ponieważ miałem pełne światła w ciężarówce i wszystkie inne rzeczy działają
-Dodam więcej do listy objawów, gdy na nie natrafię
NascarJody jako pierwszy zamieścił post o zamianie przekaźnika ECU na przekaźnik świateł przeciwmgielnych.
Uwaga: to sposób na uruchomienie i nie jest to trwałe rozwiązanie.
Zobacz obrazek poniżej

Lokalizacja skrzynki IPDM pod maską i sposób jej demontażu
(nie musisz wyjmować IPDM ze skrzynki, ale musisz ją podnieść, aby uzyskać dostęp do dolnego rzędu przekaźników)

Po zamianie przekaźników i jeśli ciężarówka uruchomi się od razu, wiesz, że winny był przekaźnik ECU.
NAPRAWA - kilka opcji.
-Kup nowy przekaźnik ECU (jak powiedziałem wcześniej, zamiana przekaźnika nie jest trwałym rozwiązaniem, ponieważ przekaźnik świateł przeciwmgielnych nie miał "diody ochronnej", która chroni ECU przed skokiem napięcia.
-Dzięki TitanBlue za znalezienie źródła właściwych przekaźników, ale ponieważ są sprzedawane tylko w partiach po 50 sztuk
-Dziękuję RobKar za zamówienie i wysłanie przekaźników do potrzebujących.
Numer modelu przekaźnika: ACM33211
>>>Kup przekaźniki ECU od RobKar<<<
Nawet ci z was, którzy nigdy nie mieli tych problemów, nie byłoby złym pomysłem, aby mieć dodatkowy przekaźnik w ciężarówce.
Nawet z nową płytą IPDM mam kilka dodatkowych przekaźników w schowku.
-Kup nowy IPDM
-Jeśli wolisz kupić nowy IPDM zamiast tylko przekaźnika, numer części nowego, ulepszonego IPDM to 284B6-ZC00A
-Czytałem, że zamiana przekaźników nie pomogła, ale problemy zostały rozwiązane po zainstalowaniu nowego IPDM.
-Nowy IPDM kosztuje około 100 dolarów lub więcej, wymiana IPDM zajęła mi około 5 minut na podjeździe z prostym śrubokrętem płaskim
